Tetamu 2 Tanah Haram

Perasaan rindu ini hasil dari doa Nabi Ibrahim a.s. ketika meninggalkan Hajar dan anaknya Nabi Ismail a.s. atas perintah Allah,
"Wahai Tuhanku, aku tinggalkan zuriatku di lembah yang gersang di sisi rumahMu (Baitikal Haram) untuk didirikan solat di atasnya. Oleh itu Ya Allah, jadikanlah hati manusia rindu kepadanya, moga-moga mereka selalu kembali kepadanya (Mekah)." ......Dan itulah aku yang Menggamit Rindu Haramain....

TV AL HIJRAH - LABBAIKALLAH 17 SEPTEMBER 2015 / 3 ZULHIJJAH 1436 HIJRAH https://www.youtube.com/watch?v=w7GjzeKhECs


Friday 27 May 2011

PERJALANAN MENAGIH CINTA HARAMAIN

24 Oktober 2010
Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya

WARKAH UNDANGAN

Tiada suarat dan warkah yang paling agung kuterima
selain dari Jemputan menjadi Tetamu Allah
biarpun sejuta kali kuakui
aku bukanlah yang terbaik untuk menjadi TetamuMu
namun kepasrahan ini....
kuletakkan dahiku ke bumi
mensyukuri atas nikmat Ilahi
Betapa menjadi yang terpilih
tidak mampu lagi aku menoleh
Perjalanan panjang seumur hidup ini
kutagih cintaMu Tuhan
Cahaya Cinta Haramain
Tunggu !!!
Aku datang bersama doa dan harapan
juga dosa sepanjang hayat
mengharap Cinta Agung Mu
Rahman dan Rahim Mu
yang kubawa pulang nanti
atas janji Arafah Mu
aku pulang
bersama sebidang kain putih
bersih
Insyaallah ....
Amin

No comments:

Post a Comment