Tetamu 2 Tanah Haram

Perasaan rindu ini hasil dari doa Nabi Ibrahim a.s. ketika meninggalkan Hajar dan anaknya Nabi Ismail a.s. atas perintah Allah,
"Wahai Tuhanku, aku tinggalkan zuriatku di lembah yang gersang di sisi rumahMu (Baitikal Haram) untuk didirikan solat di atasnya. Oleh itu Ya Allah, jadikanlah hati manusia rindu kepadanya, moga-moga mereka selalu kembali kepadanya (Mekah)." ......Dan itulah aku yang Menggamit Rindu Haramain....

TV AL HIJRAH - LABBAIKALLAH 17 SEPTEMBER 2015 / 3 ZULHIJJAH 1436 HIJRAH https://www.youtube.com/watch?v=w7GjzeKhECs


Friday 27 May 2011

CINTAKU YANG SATU


"Ya Allah
Sesungguhnya aku memohon kepadaMu,
perbuatan yang memiliki banyak kebaikan
dan meninggalkan berbagai macam kemungkaran,
mencintai orang-orang miskin
dan Engkau mengampuni dan menyayangiku
dan
jika Engkau menimpakan fitnah (malapetaka) bagi suatu kaum,
maka wafatkanlah aku
dalam keadaan tidak tertimbus fitnah itu
dan
aku memohon kepadaMu
rasa kecintaan padaMu
juga cinta pada amal perbuatan
yang akan menghantarkan aku
untuk
mencintai-Mu"
(Hadis riwayat Ahmad)

No comments:

Post a Comment